modevisningen i sthlm - souk

Kom hem för ett par timmar sen, helt slut nu! Men vad roligt det har varit, trots att jag var sjuk. Började med att mitt tåg som jag timade så bra blev inställt när jag var på väg dit igår. Så jag kom en timme försent. Men det var ingen fara för inte ens hälften av alla modellerna var där än. Eva satte igång direkt och började sminka mig. Stylisten Bosse ville att alla modeller skulle se i princip "döda" ut, fast med skimmer. Aja okej. Så vi blev vita i ansiktet med silverskimmer, även läpparna. Såg inte särkskilt pigga ut, haha. Sedan fick jag mitt hår fixat. Alla modeller fick samma frisyr. Två frisörtjejer började bokstavligen slita i det och satt fast det så stramt i en toffs att jag fick världens facelift, ögonbrynen höjdes säkert en centimeter! Sjukt! Sedan satt de fast neongult löshår. Verkligen futuristiskt tema. På det så fick jag en dragqueenliknande, guldig paljettklänning och höga guldiga skor. Vid den tidpunkten kände jag inte riktigt att jag smälte in i min omgivning, haha.
  I hissen, 2 glas vin senare, 20 sekunder innan vi skulle gå ut och visa upp oss då förklarar de för oss vart och hur vi ska gå. Ut bland folket, upp för trappan, upp på scenen, strike a pose, invänta de andra sen ut igen. Gud vad jag tyckte synd om Jenny som fick gå i 2 decimeter höga klackar, jag överdriver inte, 2 decimeter! Damn. Som dessutom var för stora. Jag var beredd på att fånga henne i trappan för det där var inte stadigt!
  Men visningen gick bra i alla fall. Vi fick drinkbiljetter och gratis entre till Café Opera så jag, Jenny och två killar till gick dit efteråt och drack lite mer vin sen åt vi på Max. Efter allt så var vi så trötta så jag fick sova hemma hos Jenny ute på Lidingö, hon är så snäll!
  Men nu är jag ju i alla fall hemma igen tyvärr, hade ingen hemlängtan direkt. Men muntra upp mig med lite nya kläder som jag har bild på nedan, också som lite belöning för att jag har varit så duktig, haha. Och då menar jag inte bara modevisningen, utan att jag verkligen lyckas med dessa tunnelbanor, tåg, bussar och alla krångliga gator i Sthlm utan problem, så stolt så!

- Hörrni, när blir det discodans?

Har inte fått några riktiga bilder på oss från visningen än, men det kommer!

   

(Nej, jag har inte klippt lugg)




Och nu en sån där klassisk kommentar som är
meningen att ingen ska förstå vem den är riktad till:

- Varför ska jag anstränga mig igen när du inte ens försöker!! Gah!

Så. ;) Tjarrå!

Kommentarer
Postat av: Jen.

hi sötaste! måste säga att jag fortfarande är lite besviken över att vi missade discodansen!attans!
och det känns väldigt tryggt att veta att du hade fångat mig om jag ramlat ;) crzy night babe och fler hoppas jag på!
;)

va rädd om dig
puss puss

Postat av: Annis

Vem är du besviken på? (A)

2007-03-24 @ 13:54:13
Postat av: jympasko

hur har de fått till luggen om de inte klippt? ;P


jag förstår den där kommentaren va? ;) jag tror iaf att jag gör det! :P


tjarrå!

2007-03-24 @ 18:04:13
URL: http://jympasko.blogg.se
Postat av: Emildagny

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2008-12-03 @ 19:14:27
URL: http://emildagny.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback