Bög & blommor

Strålande väder idag så jag och tjejerna hade piknick och solade ute på Strömsholmen. Hade med mig laptoppen och vi kikade på lite vimmelbilder från Fat Joe och uppenbarligen stendöva Gabi ställde till med en scen:


Gabi: Vem är han i mössan?

Emma: Han som är bög.

Gabi: Är han död?!

Cissi: Nej, bög!

Gabi: Men vad gör han på koncert då om han är döv?!

Alla: Men! BÖÖÖÖG!!


Men inte lät vi det förstöra stämningen. Tvärtom. Skrika bög över hela Strömsholmen var inte alls så farligt. Däremot fick vi ju sällskap av Ginger sen, en rödhårig, en Ante. Det var ju skapligt pinsamt... Jag räddade hela situationen med att låtsas vara vän med honom, drog lite skämt, frågade grejer jag egentligen inte bryr mig om, sen fick jag bort honom från flocken. Tog med honom på stan, köpte blommor åt min farmor och kände sen att det var okej att skicka hem honom utan att han skulle ta illa upp. Mission completed, puh.


Ja sen farmor ja. Åkte dit med farbror Peter, Marie, kusiner, pappa & Annika. Åt tårta, drack kaffe och svettades i solen. Av någon så fruktansvärt dålig anledning träffar jag nästa aldrig min familj och släkt. Har alltid varit jättedålig på det. Förstår inte varför, för det är ju så kul varenda gång jag väl gör det ändå.

Första bilden: "Ge mig den där så jag får ta kort" - Peter. Andra bilden: Tre generationer av familjen Rupp. Jag, pappa & farmor.




Söndagkväll, inget jobb, inga planer. Jag är uttråkad nu...


Kommentarer
Postat av: adele

jag saknar dig !

2009-06-10 @ 11:46:08
Postat av: Mikaela

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback