SkvallerTuna

Gick nyligen med i en grupp på facebook – ”Välkommen till Eskilstuna – det du inte vet om dig själv, det vet alla andra!”  Haha, tyckte det var lite skoj. Instämmer till fullo. Helt fantastiskt vad många som först och främst har intresset(?) och bär på så mycket värdefull information värd att föra vidare.

Jag har alltid fått höra många skeva grejer om mig själv genom åren. Det sjuka är att man vänjer sig och inte ens tar illa upp längre. Okej, en del grejer har man tagit riktigt illa upp över, men också rätt roliga! Haha, som när Micke påpekar för mig att ett annat ex kom in i lokalen. Visade sig vara en människa jag aldrig ens sett i mitt liv men som det hade gått rykten om att jag varit tillsammans med. Det blev ju bara en rolig grej, keep’em coming.

Nu, denna vecka fick jag höra ett nytt Carro-rykte bland kollegorna. Varken ett tråkigt eller roligt, utan bara ett som handlar om onödig avundsjuka.  Kollegor tror att jag går omkring med en superlön och att jag har fjäskat mig dit. Jag har 30kr mindre än den summan som jag fick höra att jag skulle ha. Har aldrig fjäskat mig någonstans, har jobbat hårt inom samma företag sen jag fyllde 18, jag är idag 21. Jag tar inte illa upp, det är ju uppenbarligen bara ett missförstånd, men tråkigt för de som går runt och är avundsjuka. Måste va skittråkigt.

Jag tror inte folk förstår tyngden i att hålla sig till sanningen! Nu är jag ingen gudagåva själv, jag har gjort mina misstag, men tycker att jag lär mig, och inte bara av mina egna snesteg. Vet inte hur alla tål att höra sanningen, men jag  tycker faktiskt att det verkar som att det inte är många som hanterar den särskilt bra! Inte konstigt att människor föredrar förskönade historier, eller bara ignorerar konfrontationer när det bara leder till ännu mer drama. Jag själv tar sanning väldigt bra. Inte alltid gjort, men efter många lögner så finns det till slut ingenting man uppskattar mer än att få veta hur det egentligen ligger till...
    Som när killen äntligen erkände att han hade varit otrogen – jag gav honom en kram och var glad efter det. Det lät ju i och för sig rätt skevt… Men tvivel hade gjort mig galen och efter det kunde jag äntligen gå vidare.
    En annan grej som hände mer nyligen var ett sms som jag fick av en kille jag hade träffat ett par gånger: ”Det är nog ingen bra ide, jag är bara ute efter sex/…/”. Hur omtänksamt är inte det egentligen? Är ärlig och säger det innan man gör misstaget. Att jag inte föll honom i smaken annars är ju ingen big deal. Sånt händer ju alla, överallt, hela tiden. Det gör inte honom till en dålig människa.



Elaka rykten, drama och hjärtetörnar, det lär man säkerligen få utstå ett tag till. Ju tidigare man lär sig att prioritera det viktiga i sitt liv och hur man bäst hanterar motgångarna, ju tidigare märker man nog till slut bara inte av det, för det rör en inte i ryggen! :)


Kommentarer
Postat av: Eric

Riktigt bra skrivet Carro



Till detta vill jag tällägga att andras avunsjuka oftast är grunden för allt snack och trams.



Vi alla som jobbar med dig och har jobbat ned dig är överlyckliga att du finns och att du är den underbara person du är.

Du sliter och kämpar för att komma någonstand. Och varenda plåtning.. och alla vet hur krävande och tokiga våra plåtningar kan vara. Men långa timmar,tokiga människor och knäppa ideer. Så är du alltid den som står där med ett leende och kämpar in i det sista.



Stolt över att vara din vän.. Alltid



Kramar från mig

/Eric

Postat av: Caroline

Tack Eric, värmer mitt hjärta! Detsamma!

Kraam

2010-04-13 @ 15:12:28
URL: http://carolineahrentorp.blogg.se/
Postat av: Lollo

Bra skrivet! =)

2010-04-13 @ 16:23:41
Postat av: Pernilla

Fan va kul att du skriver igen :D

2010-04-13 @ 22:47:19
URL: http://peenillaw.blogg.se/
Postat av: eric

ska bara sluta slarvstava och skriva när jag är trött ;)

2010-04-14 @ 22:22:45
Postat av: Agnes

Det borde finnas en "gillaknapp" här också! Tycker också det var bra skrivet :)!



Kram kram

2010-04-15 @ 16:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback