Make up store fashion show

Grymt rolig och trött helg! Fast jag ska väl inte klaga som aldrig var där så tidigt. Kom väl runt 9-10 fre, lör & sön, medans de flesta höll igång sen 6 på morgonen! Eftersom det var nästan 70 modeller som skulle fixas var de tvungna att börja i tid. Men jag kommer dit vid 10 på fredagen och de bockar av mig på en lista och säger vilken grupp jag ska tillhöra.. Jag skulle tillhöra coneheads.. Conehead, jag har aldrig kännt mig så ful! Haha, allvarligt! Hemskt! Tvivlade på om jag ens skulle lägga upp någon bild på mig men skitsamma, det är ju inte så att mitt huvud ser ut så i vanliga fall, haha. Jag vande mig faktist vid det fram till söndagen, och det var ju bra timing att känna sig lite mer bekväm eftersom att allting filmades då. Men Jenny fick vara skitsnygg, servitrisen. ;) Jag fick tråkigaste koreografin också, det var lite trist. De andra fick göra massa roliga grejer medan vi skulle hålla i våran skylt och gå helt stelt fram och tillbaka. 
   Vi gick 8 visningar på hela helgen, det blev lite tungt i slutet. Det var rätt coolt att Freja som vann topmodel var med. Hon fick såklart det finaste temat, verkligen vacker var hon. Som vanligt. Mellan visningarna skulle vi ut på mässan och mingla, ragga lite folk till visningarna. Vi fick goodiebags och gick runt och fyllde de med massa freestuff, haha, bara för att vi kunde och inte hade mycket annat för oss. Sen under en paus mellan visningarna hittade jag och Jenny en underbar plats. Ett ställe på mässan där de sålde massagegrejer. Så vi lutade oss tillbaka och fick både rygg och fotmassage av små maskiner. Helt underbart efter att ha gått i de där hemska klackarna hela tiden.
   När man skulle mingla skulle man helst gå i blandade grupper, så jag, Jenny (servitrisen), Mathias (samurajen) och Ralle (indianen) umgicks rätt mycket. Trevligast på hela helgen var när vi 4 efter visningarna på lördagen åkte ner på stan i Sthlm och satt oss på Fridays och åt & drack lite gott. Satt på uteserveringen så det var lite kallt, men vi satt inlindade i två filtar var så det var jättemysigt. Efter maten beställde vi in jättestora drinkar! 4 drinkar i en, haha.
   Tack för en grymt kul helg! Här kommer bilderna: skratta inte ;)


 



Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad kul du verkar ha haft det =)

Postat av: jympasko

haha, det är en docka på wasamuseet ;) gjord efter ett skelett, coolt va? ;)

2007-05-02 @ 18:35:25
URL: http://jympasko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback