Skrämmande vanligt

Män som slår sina kvinnor, och vice versa. Man tror inte att det är så vanligt, man tror det inte om vissa folk bara. Träffar så mycket folk som man absolut inte tror sånt om, såna som ser så bra ut och beter sig så "normalt" på utsidan. Och det är skrämmande hur många det är som är fast i detta.. Har inte haft den ideella uppväxten själv och finns en som som sa till mig att det är inte vanligt med att partner verkligen slår varandra, att jag inte får få den uppfattningen. Men får reda på fler och fler som har det så, som man verkligen inte tror så om! Träffade en kille, hur gullig som helst, såg bra ut, betedde sig bra. Han hade flickvän & barn, de såg helt perfekt och lyckliga ut, men han slår henne? Jag förstår inte grejen. Skrämmande hur vanligt det är...
   Kvinnor som misshandlar sina män, man skrattar va? Ni kollar på tv, ett program där en tjej ger killen örfil, man ler? Men är det killen som ger tjejen en örfil, "VA!? Jävla idiot!". Varför får inte tjejen den responsen med? Tror ni inte att det finns kvinnor som slår sina män? Och om ni gör det, det är inte lika farligt som tvärtom?

Orättvisa, spel, skada. Manipulerar.. Så ska det ju inte vara... Ingen vill väl ha det så, hur kan det vara så vanligt!





Idag har jag och Nattis varit barnvakter! Åt Ethan & Nathan, 6 månader och 1½ år gamla, supersöta. Gick på promenad med dom i dubbeldäckarvagnen till lekparken under ett stort familjeparaply, såg ut som ett lyckligt lesbiskt par, haha! Gick och sjöng en trafik-barnvisa. Sen när Nattis och jag var på väg hem gick vi förbi ett skyltfönster med den största BH'n vi sett! "hey, that ain't my size, right?"



(De två första bilder är tagna av Tessi och redigerade av mig för längesen)


Kommentarer
Postat av: Emma

det är ju min bh :D

Postat av: natalie =)

åh, vad jobbigt klok du låter sugar =) men det är absolut sant, känns som att det nästan är ännu hemskare just För att folk inte tar det på allvar, då kan ju kvinnorna göra ännu mer skada, utan att någon gör något..

2007-05-18 @ 11:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback