Update

9 oktober 2008, då skrev jag mitt senaste inlägg. Big shame on me. I stort sett så har jag nog bara sprungit omkring och lekt flickvän och alltid jobbat sen sist jag uppdaterade här. Inga äventyr direkt. Bortsett från de 2 senaste månaderna då jag faktiskt istället agerat singel och flyttat till egen lägenhet! Har nog varit ganska deprimerad senaste halvåret då jag inte skrivit. Jag hade fastnat på ett ställe där jag helt slutade utvecklas, växte inte, stod bara och stampade på samma ställe. Utåt vet jag inte om det syns någon skillnad på mig idag, men jag känner mig betydligt mycket gladare inombords.


Nog om det. Min nya lägenhet, min nya kärlek. Lät nog rätt gay? Jag hittade en 2:a på 53 kvadrat på norr, det såg ut som ett bombnedslag.. De som bodde här innan hade nämligen inte riktigt samma smak som jag. Det första jag såg när jag kom in var en knallröd hall.. knappar, tak och golv täcktes slumpvis också dem utav djävulsfärgen. I vardagsrummet stirrade en ondskefull playboykanin på mig från vänstra väggen, handmålad. Golvet var uppbrutet på ett ställe. Resten av rummen hade även dem i misslyckade försök målats. Lägenheten var hemsk men jag såg potential. :) Nu, massor med ny färg på både tak och väggar, fondtapeter och nytt mörkt golv senare så stormtrivs jag. Har lagt ner mycket jobb och kärlek, men en hel del pyssel kvar.


Fick ny dator utav pappa. Har levt utan i 2 månader utan varken det eller internet! Jag har gjort typ vettiga saker istället. Städat, pysslat, läst böcker. Skitskumt... Ursöt liten vit laptop, verkligen jätteliten. Less is more, right?



Igår hade jag en ledig fredag för första gången på mycket länge kändes det som. Hade inga planer och helt utan erfarenhet av vad man gör utav en sådan jobbfri kväll hade jag inga idéer på vad man skulle göra utav den. Men det slutade med att lite vänner kom hit som fick inspektera mina verk. Vardagsrummet blev nämligen inte klart förrän bara ett par dagar sen. Vi drack lite vin och myste till lite John Legend. Slutade med att vi spontant vid halv 1 drog ut på Nybron och drack mojito och dansade lite. Blev en riktigt trevlig kväll trots allt.


Ikväll blir det jobb. Ska leka bartender på Harrys hela natten. Men nu ska jag städa upp lite efter gårdagens bravader så jag kan ta lite kort på mitt crib och lägga upp på min nu superaktiva blogg!


(Ja, och så kan jag väl kanske ha träffat någon lite speciell också då) ;)
To be continued...

Later!


Kommentarer
Postat av: elin

Är du modell?

Postat av: Pernilla

GRATTIS :D Äntligen igång igen!

2009-05-24 @ 18:33:00
URL: http://peenillaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback