Gott Nytt År

Som i förra inlägget så ska jag kritisera nu igen, men sen avsluta med någonting muntrare! Så orkar du inte höra mig klaga igen, skippa halva texten.

Jag är jättedålig på att läsa andras bloggar. För jag tycker bara att det är samma visa varje gång, oftast i alla fall. De skriver vad de har gjort idag - ätit lunch och tränat nu igen, okej, väldigt intressant. Sen ska det visas nya bilder på en själv i varje inlägg - fast med precis samma ansiktsuttryck och vinkel, för att det är den bästa vinkeln. Jag vet inte, jag hajjade faktiskt i de första 10 inläggen att hon var en tjej som ser väldigt bra ut, verkligen skitsnygg! Men behöver det verkligen konstateras och ges komplimanger för varje gång?
   Fast det är klart att det är okej med bloggar där man bara tittar på de fina bilderna, men varför skriva någonting alls då? Jag skulle i alla fall hellre få kritik för mitt skrivande än att ingen ens bryr sig om att läsa. Jag har också gjort massor med såna inlägg. Finns säkert massor på denna blogg! Men, det ska vara i början det, och då var jag 17-18 år, fem år sen. Det som fick mig att reagera och börja skriva nu var ännu en blogg som jag snubblade in på där hon till och med var äldre än mig. 
   Kan tänka mig att de flesta har bekräftelsebehov, men inte såå.

Ah, och så till någonting lite muntrare. :) 
   Imorgon är det nyårsfirande hemma hos Jessica i Hammarby sjöstad! Jag älskar nyår! Bästa kvällen på året ever! Jag vet inte varför jag tycker det är så speciellt egentligen. Det är inte så att jag har så höga förväntningar att det blir en dålig kväll heller. Det är ju bara så mys. Det kan aldrig bli för uppklätt eller för mycket glitter, nästan! Det gillar jag! Sen är det inga jobbiga traditioner som ingen gillar eller inte tror på. Vem gillar inte champagne eller andra flaskor som ploppar? Stämningen vid nedräkning då det finns en liitenliiiiiten risk att Pluto kolliderar med Jorden och ba helt plötsligt exploderar allt och alla hamnar i en annan dimension där allting är gjort av plast, och det var det sista nyåret på jorden. Period.
   Nä, men någonting kanske händer! Vad vore man utan lite fantasi. Och apropå fantasi, det här med nyårslöften. Förra året gav jag inget löfte alls, jag var väl i andra tankar. Har ingen aning om vad jag ska lova detta år riktigt än heller, men det visar sig. Spännande. Jag kanske ska ta och önska mig någonting istället...


Hoppas alla får ett Gott Nytt År!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback